Escobar, Marisol (1930-2016): John Wayne, 1963 (fa, vegyes technika; Colorado Springs Fine Arts Center). A New Yorkban alkotó, venezuelai származású szobrásznő az amerikai pop-art kevés női alkotóinak egyike volt. Az 1940-es évektől a '70-es évekig legendás western- és háborús hősöket alakító John Wayne pedig az amerikai férfi-ideál. Marisol őt ábrázoló „lovasszobra” a filmben a tokiói pop-art-kiállítás épülete előtt fogadja a látogatókat.
A lovasszobor a művészettörténetben hagyományosan a legkiválóbb férfiúknak – hadvezéreknek, császároknak, királyoknak – kijáró reprezentatív műfaj. A pop-art azonban sokszor viccet csinál a „magasművészet” értékeiből, s helyükre a köznapi élet használati tárgyait, anyagait emeli, felmagasztosítva azokat. Marisol különösen híres volt ironikus, már-már paródia-számba menő ábrázolásairól, melyekben újságfotók portréit egyesíti hulladékanyagokból, faelemekből összeállított, festett, ragasztott, egyszerűsített „testekkel”. John Wayne „száguldó” lovának szinte vízszintes testtartása, a lovas függőleges tengelybe rendezése inkább egy vásári körhinta lovasát vagy egy pálcikára ragasztott kétdimenziós, szélkakasszerű bábot juttat eszünkbe, ezzel téve nevetségessé a férfias hős mítoszát.