Knapp, Pascal: Cow-parade, 1998- A világ egyik legnagyobb „public-art”, azaz közművészeti eseménysorozata, amely során a világ számos nagyvárosában üvegszálas gyantából öntött, realisztikusan megformált, majd civilek és művészek által egyedien dekorált tehénszobrok lepték el több hónapra a legforgalmasabb köztereket, közlekedési csomópontokat, kulturális intézményeket. Budapesten, akárcsak Párizsban 2006-ban jártak a tehenek. A filmben a párizsi autósüldözés közben kerülgeti, ill. zökkenti ki nyugalmából Kowalski és Mimi a békésen legelgető „street-art” feliratú tehenet.
A public-art és street-art célja is hasonló számos avantgárd irányzatéhoz vagy a pop-arthoz: a művészetet, a kreatív energiákat kiszabadítani a múzeumok és galériák „börtönéből” és közelíteni az emberek mindennapjaihoz. A „public-art” a köztereket foglalja el és keresi a lehetőségeket közösségek megmozgatására, közösségi célok támogatására is. E gondolat jegyében pattant ki 1998-ban a svájci Pascal Knapp szobrászművész fejéből egy turizmusélénkítő program keretében az ötlet: Zürich városába telepíteni az alpesi vidék (és persze a lila tejcsokoládé!) szimbólumának tekintett teheneket. Három prototípust alkotott meg: egy sétáló, egy legelő és egy félig összegömbölyödve heverésző állatot, amelyek testén aztán nagy felületek kínálkoztak az alkotói fantázia számára. A tehenek adta lehetőséggel aztán a különböző városok és alkotók különböző módokon éltek: önreklám, üzleti lehetőség, provokáció, magasművészet, rendszerkritika egyaránt megjelentek a jámbor jószágokon. Az biztos, hogy hónapokig részei lettek a városképnek, bezséltek róluk, utálták és szerették őket, majd az esemény végén rendszerint jótékony célra árverezték el őket.