Veronese, Paolo (1528-1588): Alessandro Vittoria portréja, 1575 (olaj, vászon, 110 x 77 cm, Metropolitan Museum of Art, New York). A késő reneszánsz egyik legnevesebb velencei festőjének portréja a város vezető szobrászáról. A valóságban New Yorkban, a filmben a párizsi Louvre-ban látható, amikor Mimi a szellőzőn keresztül landol a galériában, hogy megbízását teljesítse.
A portré a XVI. század második felének legtöbbet foglalkoztatott velencei szobrászát, Alessandro Vittoriát ábrázolja, aki leghíresebb alkotásának, a Szt. Sebestyént ábrázoló oltárszobornak modelljét tartja a kezében. Az oszlophoz kötve halálra nyilazott mártírszent alakját gyakran ábrázolták a reneszánszban, ugyanis alkalmat adott a kort olyannyira érdeklő téma, a mezítelen emberi test megjelenítésére. Vittoria több változatban, bronzba öntve is, elkészítette az alkotást, melynek előképe Michelangelo híres rabszolgaszobrainak egyike volt (mely a valóságban is a Louvre-ban található). Veronese portréjén a szobrász egyfajta „mesterségem címereként” tartja maga előtt szobrát, amely a másik, szintén meztelen férfitestet ábrázoló torzóval együtt mintegy keretbe foglalja a sötét ruhás alakot. Az előkelő viselet a művész jómódúságáról árulkodik, akárcsak az a tény, hogy a szobrászról a kor legkiválóbb festőivel megfesttetett négy másik portré is fennmaradt, melyeken szintén alkotásaival együtt látható, s melyek műhelyénél, a látogatók és megrendelők által jól láthatóan voltak elhelyezve, mintegy plakátként hirdetve a művész nagyszerűségét.