Leonor Fini (1907-1996), Triest, 1926 A 20. század különleges személyiségű, méltatlanul feledésbe merült szürrealista nőművészéről, festőről, díszlet- és jelmeztervezőről maradt fenn ez a fotómontázs, melyen egy cápa kitátott szája keretezi csinos, decens hölgyet. Hasonlóan veszélyes nyaralási fotót egy CIA-ügynök is bevállal: a Ruben Brandtban John Cooper lakásában látunk hasonló cápás fotót Florida felirattal.
Leonor Fininek eseménydús élete során kijutott a szélsőséges helyzetekből: olasz szülők Argentinában született gyermeke volt, aki édesanyjával szülei válása miatt visszaköltözött Triesztbe. Innen apja vissza akarta őt magához rabolni, amitől rettegve, anyja fiúruhában járatta a kislányt. Tinédzser korában szembetegség következtében 2 hónapig bekötött szemmel kellett feküdnie, ekkor született meg benne a saját fantáziavilágát kifejező képzőművésszé válás vágya. Ezt autodidakta módon valósította meg: múzeumokat, albumokat bújt és anatómiai tudását fejlesztendő hullaházba járt rajzolni. Később is erős, független, szabadszellemű nőként élte életét: házas mindössze pár hónapig volt, viszont egyszerre két férfivel és tucatnyi macskával élt együtt. Sajátos, nőközpontú szürrealista világából a Ruben Brandtban is található egy idézet: a Varrógép című munkája. A művészeti és társasági életben élénk, szellemes lénye szinte mindenkit lenyűgözött. Korának egyik legtöbbet fotózott személyisége volt, aki ugyanolyan szívesen állt a kamera elé különleges kosztümökben, mint meztelenül vagy szakadt harisnyában. Számtalan híres fotóművészt ihletett meg, köztük Cartier-Bressont, Brassait, Man Rayt, Blumenfeldet, Dora Maart.